Δυτικά…

Εφηβεία. Καλοκαίρι. Το μπαλκόνι της κολλητής μου κρέμεται ακριβώς πάνω από ένα αναψυκτήριο.
Καθημερινά επίδοξοι και φερέλπιδες καλλιτέχνες, συνθέτες, μουσικοί αλλά κυρίως τραγουδιστές, στριμώχνονται στη σκηνή του, αναζητώντας το μονοπάτι για τη δόξα, τη φήμη, την επιτυχία..
Στη πλατεία του αναψυκτηρίου το φιλοθέαμον κοινό, παρακολουθεί, κρίνει, θαυμάζει και σχολιάζει τα ταλέντα (και δη τα σωματικά των επί σκηνής ξελαρυγγιαζόμενων θήλεων αοιδών) ενίοτε δε γιουχάρει τα συμπαθή «ψώνια» πίνοντας ένα αναψυκτικό, μασουλώντας κανένα σουβλάκι. Αρτος και θεάματα. Fame story της εποχής
Και εμείς, πάνω από το μπαλκόνι, ροκούδες από κούνια, πινκφλοϋντοτραφείσαι, σπάμε πλάκα. Άγρια, ανελέητη, νεανική πλάκα. Πλάκα της σκληρής, απόλυτης και αυτάρεσκης εφηβείας…
Στη σκηνή ανεβαίνει ένας τύπος με κιθάρα. Τραγουδάει μια μπαλάντα. Ζεστή φωνή, μεστός στίχος, εξαιρετική μουσική. Τελειώνει. Το κοινό χειροκροτάει βαριεστημένα και περιμένει εναγωνίως, την επόμενη αοιδό να λικνιστεί επί σκηνής, να διασκεδάσουν λίγο, βρε αδελφέ…
Στη μνήμη μου, τώρα πια, εκτός από την αίσθηση της ισχυρής εντύπωσης που μου προκάλεσε το τραγούδι εκείνο , δεν υπάρχει τίποτε άλλο. Ούτε το όνομα του τραγουδιστή, ούτε η μελωδία. Τίποτε άλλο εκτός από το ρεφραίν:
«Κι εμείς που ζούμε δυτικά,
Μας κόλλησε η ρετσινιά,
Πως ζούμε στην Αθήνα…»
Τι κι αν δε θυμάμαι τίποτε άλλο; Τι κι αν πέρασαν τόσα χρόνια;
Κάθε καλοκαίρι αυτός ο στίχος έρχεται και ξανάρχεται στη μνήμη μου να μου θυμίσει μια ανέμελη εφηβεία, και ταυτόχρονα να μου αφήσει τη γλυκειά ψευδαίσθηση ότι τίποτε δεν έχει αλλάξει –ίσως ούτε καν εγώ-, μια που ακόμα, εμείς που ζούμε δυτικά, δεν ζούμε στην Αθήνα.

2 Σχόλια to “Δυτικά…”

  1. Εγώ πάλι θυμάμαι κάθε Σεπτέμβρη…Έφυγε και αυτό το καλοκαίρι
    ποιός θα τρέξει πίσω να το φέρει
    καλοκαιρινό να γίνει αστέρι
    περασμένο σε κλωστή
    σε κλωστή…..
    περίεργα πράγματα, 30 χρόνια κάθε φθινόπωρο το θυμάμαι…
    καλό απόγευμα

  2. Αλήθεια, περίεργο πράγμα η μνήμη και οι συνειρμοί της…
    Καλησπέρα Σοφία,
    Ευχαριστώ για την επίσκεψη.

Σχολιάστε

