Περί εκλογικών αποτελεσμάτων

Με τη πολιτική και τους πολιτικούς γενικά δε θέλω να ασχολούμαι. Αηδιάζω.

Ούτε που θυμάμαι πια πόσες φορές, πλησιάζοντας εκλογές, αναρωτήθηκα μήπως επιτέλους είχε φτάσει η στιγμή, που κάποια ανατροπή στο πολιτικό σκηνικό της χώρας, κάποιος νέος πολιτικός, κάποια καινούργια κυβέρνηση, θα έβαζαν μια τελεία στο χάος, στην ασυδοσία, στη διαφθορά, κάποιος έντιμος επιτέλους θα έπραττε το καθήκον του, το σωστό γι΄ αυτό τον έρημο τόπο, κάποιος θα άρχιζε να ενδιαφέρεται, θα… θα…θα…

Και πάντα η απογοήτευση και στο τέλος η αηδία.

Μέχρι, που έφτασα πια απλώς να μην ενδιαφέρομαι και έγινα η … Χούλκ.

Έτσι λοιπόν και σ΄ αυτές τις εκλογές δεν ασχολήθηκα, δε διάβασα, δε παρακολούθησα τίποτε σχετικό.

Είναι απορίας άξιον, πώς μου την έδωσε να παίξω λίγο με τα εκλογικά αποτελέσματα, με τα νούμερα και με τα Νούμερα.

Από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών συγκέντρωσα τον αριθμό των ψήφων κάθε κόμματος από το 2000 μέχρι και το 2009.

Ιδού τα μεγαλειώδη συμπεράσματα μου:

2009 2007 2004 2000
ΠΑ.ΣΟ.Κ 3.012.373 2.727.279 3.003.275 3.007.596
Ν. Δ. 2.295.967 2.994.979 3.359.682 2.935.196
Κ.Κ.Ε. 517.154 583.750 436.706 379.454
ΛΑ.Ο.Σ 386.152 271.809 162.151
ΣΥ.ΡΙΖ.Α 315.627 361.101 241.637 219.880

Το ΠΑΣΟΚ λοιπόν φαίνεται να είναι ένα εξαιρετικά σταθερό κόμμα (η λέξη συσπειρωμένο μου δίνει στα νεύρα) μια που από το 2000 μέχρι σήμερα παίρνει σταθερά τον ίδιο αριθμό ψήφων (περίπου 3εκ).

Η Νέα Δημοκρατία από την άλλη παρουσιάζει έντονες διακυμάνσεις, μια που από 3εκ περίπου ψήφους το 2000 κατόρθωσε στις πρόσφατες εκλογές να πέσει στα 2,3 εκ (απώλεια περίπου 22% της δύναμής της) – απώλεια πολύ μεγαλύτερη αν συνυπολογίσει κανείς ότι το 2004 είχε αγγίξει τις 3,3εκ ψήφους !!!

Το ΚΚΕ όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ ακολουθούν ανοδική πορεία, ενώ εντυπωσιακά σταθερά ανοδική πορεία ακολουθεί και το ΛΑΟΣ, που μέσα σε μια πενταετία αύξησε τη δύναμή του κατά 42%.

Βέβαια τα παραπάνω συμπεράσματα είναι εντελώς στατικά, καθώς δεν λαμβάνουν υπ΄ όψιν ιδιαίτερες συνθήκες, δυσαρέσκειες ή εύνοιες σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές, φθορές κυβερνώντων κομμάτων, σκάνδαλα, ελπίδες. Νομίζω όμως ότι μέσα σε ένα πλαίσιο περίπου 10ετίας δίνουν μια καλή αίσθηση της δυναμικότητας των μεγαλύτερων κομμάτων.

Ας πάμε τις παρατηρήσεις και λίγο παραπέρα.

Ας δοκιμάσουμε να φτιάξουμε ένα χάρτη της ελληνικής κοινωνίας, με βάση το πρόσφατο εκλογικό αποτέλεσμα.

Α. Τα δεξιά κόμματα λοιπόν (Νέα Δημοκρατία-ΛΑΟΣ- Χρυσή Αυγή) από 2.949.899 ψήφους το 2000 (42,9% των ψηφοφόρων) πέφτουν στις 2.701.755 το 2009 (ή ποσοστό 39,4% των ψηφοφόρων)

(Να επισημάνω ότι τα ποσοστά τα υπολογίζω βάσει των ψηφοφόρων, που ψηφίζουν κάποιο κόμμα, δηλ επί των εγκύρων ψηφοδελτίων.)

Β. Τα κεντρώα κόμματα (ΠΑΣΟΚ, ΔΗΚΚΙ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ, ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ) παρουσιάζουν και αυτά μια σχετική μείωση της δύναμής τους (από 3.215.422 ψήφους το 2000 σε 3.061.507 το 2009 ή από 46,8% των ψηφοφόρων σε 44,6%)

Γ. Η αριστερά (χαμός γίνεται εδώ : ΚΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ, ΜΛ-ΚΚΕ, ΚΚΕ -ΜΛ, ΟΑ ΚΚΕ, ΑΝΤΑΡΣΥΑ, ΜΕΡΑ, Εργατικό Επαναστικό Κόμμα ) αυξάνει εντυπωσιακά τη δύναμή της από 621.759 ψήφους το 2000 σε 879.425 το 2009 (από 9% σε 12,8% των ψηφοφόρων και με δυναμική να αγγίξει το 14% -2007: 984.859 ψήφοι)

Δ. Ο οικολογικός χώρος τέλος δείχνει και αυτός σημεία ανόδου κατακτώντας φέτος 193.468 ψήφους ή το 2,82% των ψηφοφόρων από 23.767 ψήφους ή 0,35% των ψηφοφόρων.

Άρα σε απόλυτους αριθμούς έχουμε :

ΔΙΑΦΟΡΑ ΨΗΦΩΝ ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ
ΑΥΞΗΣΗ / ΜΕΙΩΣΗ ΔΥΝΑΜΗΣ
ΔΕΞΙΑ -248.144 -8,40%
ΚΕΝΤΡΟ -153,915 -4,80%
ΑΡΙΣΤΕΡΑ 257,666 41,40%
ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ 169.701 826,60%



Και με την αποχή τι γίνεται;

Λοιπόν, τα πράγματα έχουν κάπως έτσι :

2009 2000
Εγγεγραμμένοι 9.933.385 9.372.541
Ψήφισαν 7.044.479 7.026.527
Εγκυρα 6.858.342 6.868.011
Ακυρα
& λευκά
186.137 158.516
ΜΗ
ΨΗΦΙΣΑΝΤΕΣ + ΛΕΥΚΑ + ΑΚΥΡΑ
3.075.043 30,96% 2.504.530 26,72%

Δε θα μιλήσω για αποχή της τάξεως του 31% καθώς δε μπορούμε με σαφήνεια να προσδιορίσουμε κατά πόσο οι «μη ψηφίσαντες» είναι ομογενείς του εξωτερικού, εγγεγραμμένοι στους καταλόγους, ή αποβιώσαντες, που δεν έχουν διαγραφεί ή ψηφοφόροι, που συνειδητά απέχουν από τις εκλογές, σα πράξη διαμαρτυρίας.

Το γεγονός πάντως είναι ότι οι μη ψηφίζοντες αυξήθηκαν και αυτοί εντυπωσιακά (570χιλ ψήφοι)

Εν κατακλείδι, φαίνεται ότι υπάρχει μια μετακίνηση του εκλογικού σώματος προς τα αριστερά, μόνο, που λόγω του μεγάλου κατακερματισμού των αριστερών δυνάμεων δε γίνεται φανερό.

Παρατηρήστε πώς όλα τα αριστερά κόμματα μαζί και οι οικολόγοι αποτελούν ποσοστό 15,64% των εγκύρων ψηφοδελτίων και βγάλτε τα συμπεράσματά σας.

Φαίνετε πως τελικά σ΄ αυτό το τόπο δυστυχώς η μόνη μαθηματική πράξη, που ξέρουμε καλά είναι η … διαίρεση, που επιτρέπει σε κάποιους να βασιλεύουν.

……………………………………

Πού ξέρεις όμως; Μπορεί τώρα όλα να αλλάξουν.

Εδώ τα υπουργεία μας εξειδικεύτηκαν στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, στις υποδομές, στις κλιματικές αλλαγές, στη δια βίου μάθηση, στη προστασία του πολίτη (!!), στη κοινωνική αλληλεγγύη, στη διαφάνεια (!!! το άλλο με το Τοτό, το ξέρετε;)

…………………………………………………….

…………………………………………………….

…………………………………………………….

ΥΓ1. Ξέρω ότι η ανάρτησή μου σηκώνει πολύ νερό και σε ό, τι αφορά στις διακυμάνσεις των ποσοστών και σε ότι έχει να κάνει με τη κατηγοριοποίηση ‘δεξιός’, ‘κεντρώος’, ‘αριστερός’ κ.λπ (τι; Ξέχασα τους ‘σοσιαλιστές’; Κύττα πράγματα!!!).

Εκφράζω απλώς τις ατομικές μου απόψεις και θα χαιρόμουν να ακούσω τις δικές σας.

ΥΓ2 Μου βγήκε το λάδι για να περάσω τα πινακάκια μου στο άρθρο. Όσο κι αν προσπάθησα όμως δε κατόρθωσα να τους βάλω πλέγμα. Ελπίζω να μη σας παιδέψουν πολύ στην ανάγνωση.

Advertisements

13 Σχόλια to “Περί εκλογικών αποτελεσμάτων”

  1. Αν σου πω ότι έψαχνα αυτές τις μέρες για μια τέτοια (ρεαλιστική) ανάλυση!!!
    Οι αριθμοί είναι ο καλύτερος τρόπος να πεις ψέματα αλλά αν τους βάλεις σε μια σειρά μπορείς να έχεις μια πολύ καλή εικόνα για την αλήθεια.
    Συγχαρητήρια για την υπομονή και την αναλυτική σκέψη!

  2. Ετσι και αλλιώς… η γη θα γίνει κόκκινη….

    :-)))))))

  3. Αλκιβιάδης Νικηράτου Αλωπεκήθεν Says:

    Όπως πάντα, τέλεια! Ούτε Potiton να έφτιαχνες!!!
    Πάντως θέλω να ψαξω λίγο το θέμα με τους εγγεγραμμένους και κυρίως τους ψηφίσαντες.
    Καλά, το θέμα των εγγεγραμμένων… πες ότι δεν έχουν εκαθαρίσει τους καταλόγους και εκεί μέσα μπορεί να βρείς καταχωρημένο τον Πετρόμπεη!…
    Οι ψηφίσαντες όμως, βρε φιλενάδα… μήπως είναι πολλοί εν σχεσει με τον πληθυσμό;;;
    Λες να ψηφίζουν και οι «μέτοικοι» και λοιποί μισθοφόροι;
    Καλό βράδυ!!!!

  4. Αλκιβιάδης Νικηράτου Αλωπεκήθεν Says:

    Πάλι εγώ. κάτι βρήκα:
    έτος Εγγεγραμμένοι Ψήφισαν Αποχή
    2009 9,933,385 7.044.479 29,08
    2007 9,918,917 7.356.294 25,86
    2004 9.899.472 7.573.368 24,40
    2000 9.372.541 7.026.527 25,04
    1996 9.140.742 6.978.656 23,66
    1993 7.019.925 1,70
    1990 6.698.591
    Νοεμ 1989 6.798.159
    Ιουν. 1989 6.669.228 15,50
    1985 8.119.410 6.422.352 20,90
    1981 7.319.070 5.753.478 21,39%
    1977 6.679.458 5.193.891 23,20%
    1974 6.241.066 4.963.558 20,47%
    1964 4.626.396
    1958 3,863,982

    1964
    • Εκλογικό Σύστημα : Ασθενώς Ενισχυμένη Αναλογική
    • Εκλογικός νόμος : Ν.4173/1961 και Ν.4322/63 (ΦΕΚ 104/11-9-1963)
    • Εκλογικές περιφέρειες : 55
    • Σύνολο υποψηφίων : 909
    • Νόμιμος πληθυσμός :8.404.080
    • Ψήφισαν : 4.626.396
    1958
    • Εκλογικό Σύστημα : Ενισχυμένη Αναλογική
    • Εκλογικός νόμος : Ν.3822/1958 (ΦΕΚ 45/31-3-1958)
    • Εκλογικές περιφέρειες : 55
    • Σύνολο υποψηφίων : 1,483
    • Νόμιμος πληθυσμός : 7,395,219
    • Ψήφισαν : 3,863,982

    Παρατήρησε ότι τα στοιχεία είναι ελλιπή κατά το 1990 -93 (Μητσοτάκης-Οικουμενική-επιστροφή ΠΑΣΟΚ) στο θέμα των εγγεγραμμένων.
    Και παρατήρησε το «Νόμιμος Πληθυσμός» των παλαιότερων στοιχείων (απλά κατέγραψα 2 έτη, 64 , 58)
    Πάντως ‘μέτοικο» και «μισθοφόροι» πρέπει να υπάρχουν…κυρίως το 2004, που φημολογήθηκε ότι ήρθαν απο γειτωνικές χώρες εξελληνισμένοι ψηφοφόροι (από την Πόλι, αν θυμάμαι ήρθαν 7-8 χιλ. σε πληθυσμό 1,5χιλ Ρωμηών !!!). Βοηθάνε, πάντως, όλοι! (πάλι συνομοσιολογίες)

  5. Παρόμοια ανάλυση είχα προσπαθήσει να κάνω στις ευρωεκλογές. Νομίζω πως είναι πολύ σημαντικό να βλέπουμε τους απόλυτους αριθμούς κι όχι τα ποσοστά, γιατί με την ποικιλία και την…ελαστικότητα των εκλογικών νόμων, μόνο αυτά μπορούν να δώσουν ασφαλή συμπεράσματα.

    Συμφωνώ πως η ανάρτηση σηκώνει νερό στις κατηγοριοποιήσεις, όπως συμφωνώ ταυτόχρονα και στην αξία που έχει λάβει η διαίρεση.

    Τελικά, όπως είπε και η ακανόνιστή και επιμένει ο πατέρας μου, η γη θα γίνει κόκκινη;
    (Να μου πείτε πότε να προλάβω να ραφτώ – παραμένω ρεαλιστικά απαισιόδοξη).

    Φιλιά, ήρωά μου!

  6. Υπάρχουν αρκετοί αριστεροί ψηφοφόροι που ψηφίζουν, από ανάγκη ή φόβο, ένα από τα δύο κυβερνητικά κόμματα. Τα ποσοστά θα ήταν διαφορετικά αν η αριστερά κατέβαινε ενωμένη στις εκλογές. Άτιμη πράξη η διαίρεση.
    Έκανες εξαιρετική δουλειά.

  7. My dear houlk. Πραγματικά αξίζεις ένα μπροάβο για τη δουλειά σου και για το ότι προσπαθείς να αποτυπώσεις την πραγματικότητα. Τα ποσοστά είναι το καλύτερο ταχυδακτυλουργικό που μπορούν να χρησιμοποιήσουν όσοι θέλουν να πουν τη «δική τους» αλήθεια. Αν και αποκλείεται να το κάνω, (διότι πρέπει να θυμηθώ και πως γίνεται) ενδιαφέρουσα θα ήταν και η σύγκριση των αποτελεσμάτων με αναφορά σε έτος βάσης. Τελικά αλλάζουμε πολιτικές πεποιθήσεις? (καλά μη με βρίσεις, απλά σκέφτομαι εκεί ότι θα είχαν ίσως μεγαλύτερη αξία και τα ποσοστά).

  8. Τί έχεις κάνει εδώ βρε παιδί μου!!! Απορώ με την υπομονή σου…
    Έχεις κάνει καταπληκτική δουλειά, μπράβο σου!!!
    καλημέρα από ΝΖ, θα ψηνόμουνα να παώ μέχρι Ουέλιγκτον να ψηφίσω-αν γινόταν, αλλά δεν…
    Σε φιλώ…

  9. θα συμφωνήσω με την ακανόνιστη… ελπίζω μόνο να μην είναι από το αίμα μας!!! :)

  10. Μιας και τα νούμερα δεν ήταν ποτέ το δυνατό μου σημείο (για την δε στατιστκή, δεν θέλετε να ξέρετε), θα γράψω μόνο πως σας θαυμάζω για την υπομονή σας να καταγράψετε όλα αυτά. Όσο για τη διαίρεση, φαίνεται πως είναι η μόνη πράξη που καλά γνωρίζουμε σ’ αυτή την χώρα.

    Καλό σας βράδυ.

  11. @ Καημός
    Οπως λένε, οι στατιστικές είναι τα μεγαλύτερα ψέματα.
    Καλό βράδυ, Καημέ μου.

    @ akanonisti
    «Από κάτω το καζάνι βράζει και η φωτιά καίει…»

    @ Αλκιβιάδης Νικηράτου Αλωπεκήθεν
    Ax ! μέχρι πότε θα με κομπλάρεις με τις λεπτομερέστατες αναλύσεις σου, τις ακριβέστατές σου πληροφορίες, τις μέχρις εσχάτων αναζητήσεις σου; Respect.

  12. @ elf
    «Καλύβι για τα κεφάλια των παιδιών μας,
    νεκτροταφείο για τα κόκκαλά μας…»

    (Βέβαια, άντε αρκέσου τώρα σε ένα καλύβι! Εκεί είναι το θέμα μας).

    @ Στεριανή Ζάλη
    Ετσι ακριβώς. Το εθνικό μας πρόβλημά : η διχόνοια.
    Καλησπέρα.

    @ wilma
    Πολύ ενδιαφέρουσα η σκέψη σου. Θα δούμε εν καιρώ.
    Πολλά πολλά φιλιά.

  13. @ Artanis
    Καλησπέρα, καλή μου.
    ελπίζω να είστε όλοι καλά.
    Πολλά φιλιά.

    @ manetarius
    Oχι, βέβαια.
    Ιδού και η σχετική αφιέρωση (ένεκα, που μιλάει για αρνιά, μοσχάρια κ.λπ. Με πιάνεις έτσι;)

    @ aikaterinitempeli
    Καλησπέρα.
    Χαίρομαι,που σας βλέπω.
    Οσο για τις διαιρέσεις και τις λοιπές μαθηματικές πράξεις, ας μη το συζητήσουμε καλύτερα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: